Tisztelt Polgármester és Tisztelt Képviselő testület!
Panasszal szeretnék élni az Önkormányzat ügyfélfogadási szabályzatával szemben, és szeretném, ha panaszommal már a képviselőtestület foglalkozna.
Az elégedetlenségem oka a következők miatt alakult ki. 2009.09.10.-én 14.h-50 re érkeztem a Polgármesteri Hivatalba, okmányirodába, ügyfélfogadási időn belül, hogy a megvásárolt autómat átírassam, az adásvételt követő 15. napon.
Az internetről információt gyűjtve a következő táblázatot töltöttem le
Hétfő:
08.30 - 17.30
Kedd:
08. 30 - 15.30
Szerda:
nincs ügyfélfogadás
Csütörtök:
08.30 - 15.30
Péntek:
08.30 - 13.30
Az ügyfél irányító ablaknál, a hölgy közölte, hogy nem tud sorszámot adni arra a napra. Megkérdeztem, mi az oka, hogy azon a napon , ÜGYFÉLFOGADÁSI IDŐN BELÜL, az érkező ügyfeleket nem fogadják, erre a hölgy közölte, hogy a mai napra már kiosztották a sorszámokat, de forduljak problémámmal az okmányiroda vezetőjéhez. Gondoltam, ha már nem tud sorszámot adni, akkor tuti tele az ügyfél várakozó, de legnagyobb megdöbbenésemre az ügyfél várakozóban egy teremtett lélek sem volt, és ezt fényképekkel is tudom bizonyítani. (Mondanom sem kell a fent említett hölgy, az okmányiroda vezetője nem volt az irodájában, az irodája zárva volt) Ezen felbőszülve az okmányirodából kiérkező hölgyet fogtam vallatóra, hogy ugyan árulja már el, hogy az ÜGYFÉLFOGADÁSI IDŐ ALATT, milyen törvény, alkotmány, vagy csupán helyi rendelet szerint NEM FOGADNAK ÜGYFELET. Persze jöttek itt a mellébeszéléssel, hogy sorszám van, és egy délelőtt és egy délután van egy bizonyos sorszám, amit kiadnak, aztán nem fogadnak további ügyfeleket.
Az én személyes véleményem ezzel kapcsolatban az, hogy ha ügyfélfogadási időben, ügyfél érkezik, azt kutya kötelességük fogadni, sorszámtól függetlenül. Az OTP-ben is van sorszám, és ha már végigmentek az ügyfélsorszámokon, újra elkezdik osztani, meg minden más bankban és minden olyan helyen, ahol sorszám alapján fogadnak ügyfelet. Ez ugyanis, csak az érkezési sorrend megállapítására, illetve, arra, hogy melyik ablakhoz kerüljön az ügyfél, ehhez nyújt segítséget, de magát az ügyfelekre fordítandó időt nem rövidítheti, és arra sem ad felhatalmazást, hogy sorszám osztás alapján valaki, eldönthesse hány ügyfél fordulhasson, a megadott időben a hivatalhoz. Senki nem mondhatja meg , hogy épp egy adott napon hány embernek van szüksége a hivatal munkájára. A Polgármesteri Hivatal dolgozói közalkalmazottak, a hivatal azért van, hogy közt szolgálja, Cegléd polgármesteri Hivatala sem kivétel ez alól. Ki hallott már arról, hogy az orvos megmondja egy rendelési időben hány ember lehet beteg, vagy mit szólna bárki is,(akár a testületből is) ha az eladó közölné, hogy ma nem lehet éhes?
Előjöttek még azzal, hogy az okmányirodán és a többi irodán dolgozóknak más dolguk is van, ezért fogadnak csak addig ügyfeleket, amíg a sorszám tart. Egyetértek vele, mindenkinek van más dolga is, a munkaidő nem 8.30-tól-15.30-ig tart, hanem, egy 8 órás munkaidő, ha hozzátesszük, hogy a mai törvények előírják, hogy az ebédidőt is le kell dolgozni és legyünk nagyvonalúak, és feltételezzük, hogy a ceglédi önkormányzat dolgozói reggel 8h-ra megérkeznek, akkor 17h-ig tart, plusz az ebédidő. Akkor a 8.30-tól-15.30-ig tartó ÜGYFÉLFOGADÁSI IDŐBEN az ÜGYFELEKET KELL FOGADNI. A fennmaradó másfél-két órában, illetve azokon a napokon, amikor nincs ügyfélfogadás, a további munkát lehet elvégezni, ami nem konkrétan az ügyfelekkel kapcsolatos.
Továbbá, úgy gondolom az okmányirodán és a többi önkormányzati ügyfélfogadási irodán, azért dolgoznak, állami pénzen, hogy az adófizető állampolgárok jogos panaszait, igényeit kiszolgálják, és ne hozzák hátrányba az állampolgárokat. Az önkormányzat, az egy hivatal, úgyhogy a hivatali kötelesség, a hivatali ügyfélfogadási időt, arra fordítani, amire a törvény előírja!
Ha bemegyek egy közértbe, ami 18h-ig van nyitva, akkor 17.59 perckor, még tudok kenyeret venni. Az orvos nem áll föl este 18.30h-kor, ha a rendelési idő este 19-ig tart, hogy nem fogadja a betegeket, hanem ott ül este 19h-ig, és ha 18h 59 perckor esek be hozzá, hogy kicsit köhögök, akkor fogadja a beteget.
És mellesleg az ügyfélfogadási idő, mint fent is írtam, nem egyenlő, munkaidővel, azaz, ha lejár az ügyfélfogadási idő, nem hátra kell tolni a széket, mert az előtte lévő fél órában sem fogadtak ügyfelet és ráértek trécselni, sminkelni, stb, hanem utána elvégezhető az a munka, ami nem velünk, ügyfelekkel kapcsolatos. Mert a közértben sem rohan 18 órakor haza az eladó, mert bezárt, hanem még rendbe rakják a polcokat, lezárják a kasszákat, stb. Mint ahogy az orvos sem rohan el este 19 órakor, mert lejárt a rendelési idő, hanem utána elvégzi a szükséges adminisztrációt, sőt kimegy házhoz beteghez, ügyelet, stb.
És akkor jön a további megjegyzés, igen okos okmányirodai alkalmazottól, hogy eddig erre nem volt panasz. Nos, ha valaki megöl valakit, és előtte ilyet nem csinált, akkor arra is el lehet mondani, hogy erre eddig nem volt panasz. MOST VAN, a rendszer nem jó, kérem a Polgármestert és a Testületet, hogy egyénileg járjon el panaszom miatt. Különben is, volt rá panasz, mai napon hallgattam egy fiatalembert, akit szintén ÜGYFÉLFOGADÁSI IDŐN BELÜL UTASÍTOTTAK EL. Meg egyébként is, azért mert az emberek többsége „birka”’, és a Hivataltól, mint mumustól fél, még nem jelenti azt, hogy a rendszer tökéletes, vannak emberek, jómagam is, akik érzékeljük a problémát, és mielőbbi megoldását kérjük.
A problémámmal utána a jegyző nőhöz fordultam, aki egy kedves fiatal hölgy, de mint kiderült gyenge, hogy kézbe vegye ez ügyeket és bizony a hatásköre alá tartozó irodáknál sem tudja mindig mi is folyik. Egyszerűen gyenge, hogy az alkalmazottak irányába megfelelő munkát követeljen. Az irodájából letelefonált az okmányirodához, hogy miért nem fogadták az ügyfelet az ügyfélfogadási időn belül, de mikor onnan azt a választ kapta, hogy a rendszert lezárták, elfogadta mint mentséget. Mondjuk a helyében én megkérdeztem volna, hogyan lehetséges, hogy az ügyfélfogadási időn belül lezárják a rendszert, mikor még bármikor érkezhet ügyfél? De a jegyző asszony erre nem volt kíváncsi… Pedig a rendszer újraindítása nem vehet igénybe pár percnél többet, a jó főnök,(jegyző) ha érzékeli akkor megköveteli az azonnali megoldását, újraindítást, stb, mert első az ügyfél, és nem a beosztottak kényelme.
A történetnek itt még sajnos nincs vége, még akkor az igen erőteljes fellépésem miatt kiállították az átíráshoz szükséges csekkeket, persze mire eljutottunk eddig már közeledett a 15.30, azaz ügyfélfogadási idő vége, holott, ha mindezt megteszik 14 h 50-kor,mikor megérkeztem, akkor kb 3 perc alatt átértem volna a szemben található postáig, befizettem volna a csekkeket és 15 órakor már el is kezdhették volna az átírást. De e helyett egy héttel később kellett taxival visszaérnem, mert akkor volt legközelebb időm, (mert bármily meglepő, én is dolgozom) hogy a hivatalos ügyeimet elintézzem, és még az igen kétséges ügyfélfogadási időben beérkezzek a ceglédi okmányirodába. Meglepő volt számomra is, hogy 14h 45-kor kaptam sorszámot.
Türelmesen várok az üres folyosón, (valószínűleg most ilyen utolsó ügyfél lehettem) mikor beszólítanak. Átadom a szükséges okmányokat és az eredetiség vizsgálatot, a két csekket és várom, hogy megcsinálják az átírást. És most fogjanak padlót, közli velem az ott ülő hölgy, hogy külön illetékért, plusz 2500 Ft-ért tudja megcsinálni, mert kicsúsztam a 15 napból. Mily meglepő, mivel az első napon mikor megpróbáltam átíratni ügyfélfogadási időn belül, de hivatal munkatársai elutasítottak, a 15.napon voltam, valószínű 1 héttel később, már meghaladta ezt az időt.
Több se kellett nekem, mert itt véleményem szerint egyértelműen a hivatal hibázott, úgy döntöttem bakfitty, én nem fogok a hivatal hibája miatt egyetlen Ft-ot sem kifizetni, reklamáltam. Persze, már az újabb hülyeség miatt, amiért a ceglédi polgármesteri hivatal által hátrányba kerülök, igen erőteljesen. És erre meglepő módon előkerült, azt hiszem a hivatal vezető, és még ő tett megjegyzést, hogy miért a 15.napra kellett hagynom a múltkori próbálkozásomat.
A hivatalvezetőnek, és senkinek semmi köze hozzá, hogy az első vagy 15 napon megyek el elintézni a kötelességemet, ha elmegyek és megteszem. Benne volt a meghagyott időpontban és megtettem, a Ceglédi Hivatal hibázott, hogy nem csinálták meg.
Úgyhogy a végén elengedték az illetéket, ami amúgy is, az ők hibájukból adódott. És akkor a hölgy megjegyzést tett, miképpen beszélhetek így egy idősebb hölggyel, mint ő. Nos abban a helyzetben ő hibát-hibára halmozó hivatali alkalmazott és nem egy idősebb hölgy, én pedig a rendkívül dühös, de kötelezettségének, és kötelességének eleget tenni kívánó ügyfél vagyok, aki adót fizet, és többek között az én adómból is fizetik a sorozatban hibázó hivatali alkalmazottakat.
Kilépve, az ügyfél irányító pulthoz mentem, és meglepetésemre, az eddig még nem volt panasz rá, rendszer miatt hátrányba kerülő, holnap lejáró jogosítványos fiatalember, ügyfél fogadási időn belüli elutasítása miatt reklamált. Akkor ott meg is dőlt, az okmányiroda vezetőjének szavahihetősége, az eddig még nem volt rá panasz kijelentésében.
Úgyhogy kérem a Tisztelt Polgármestert, és Testületet, hogy járjanak el panaszom kivizsgálásában és kérem az ügyfélfogadáshoz való hozzáállásuk megváltoztatását, hogy az ügyfélfogadás, valóban az ügyfelek, önök részéről, választók érdekeit szolgálják.
Kérem továbbá vizsgálják ki az okmányiroda dolgozóinak a hozzáállását és javaslom álljon oda valaki párszor 15 h-kor, és hallgassa meg a nem létező panaszosokat az ügyfél irányítónál, miközben az ügyfél várakozó tök üres, és ügyfélfogadási idő van, de nem fogadnak ügyfeleket.
És még egy kérdésem lenne, ha esetleg a sorszám lemenne, 13.30 perckor, akkor 15.30-ig lábat lógatnak és az állam vagyonából fizetett hivatali közalkalmazottak???
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése